Rubriky
Článek

Nový web Jokes&Games oslní hravým vzhledem i přehlednými funkcemi

O potřebě vzniku nového webu začalo vedení uvažovat už v roce 2019. Původní web se totiž pomalu načítal a docházelo u něj k výpadkům. Před tvorbou nového webu však byla potřeba udělat řada rešerší a příprav. Týmy dobrovolníků pak na jeho realizaci začali pracovali v lednu 2021 a za tu dobu odvedli obdivuhodný kus práce. Kromě líbivého kabátu má web také svou novou klientskou sekci, která dříve fungovala přes externí aplikaci. Návštěvníci si nyní mohou služby rychle a přehledně objednat a také mít o nich větší přehled. Zvolit si mohou také mezi variantou webu pro brněnský a šumperský spolek Jokes&Games. 

”Nicméně to nejtěžší, co normální uživatel nevidí, bylo napojení na náš interní systém Admines. I proto vývoj webu trval takovou dobu. Nicméně díky tomu jsme dosáhli automatizace,” vysvětluje postup vývoje ředitel Unie Jokes&Games Jakub Gloza. Automatizace umožňuje pracovníkům plnohodnotně obsluhovat obsah webu bez nutnosti přístupu na web. Články, události či kontaktní údaje o pracovnících se přímo nahrávají z Adminesu na webové stránky, což přináší nemalou úsporu práce i času.

Síla týmové práce

Zlomovým obdobím byl tedy již zmíněný leden 2021, kdy po roce náčrtů a hledání té nejlepší platformy pro nový web odstartovalo designování i samotné programování webu. “Vývoj byl o to náročnější, že tento web vytvářeli dobrovolníci a tudíž se během vývoje u nás vystřídala řada IT vývojářů. Velké poděkování proto patří IT týmu Unie, který na tomto webu doposud pracoval a neustále pracuje,” vysvětluje Jakub Gloza, který stojí nejen za celým nápadem, ale také za jeho realizací.

Do tvorby se postupně zapojily i další týmy PR tým se postaral o texty pro nový web, BRAND tým měl zase pod palcem design. Ve finále se všichni dobrovolníci rodiny Jokes&Games zapojili do testování a připomínkování funkcí nového webu. “Není to projekt jednoho týmu, ale nás všech,” zdůrazňuje ředitel Unie a doplňuje, že tento web vznikl právě díky talentu a energii dobrovolníků.

Nemožné se stalo skutečností

Že dobrovolníci z Unie Jokes&Games odvedli při tvorbě nového webu výjimečnou práci potvrzují i slova ředitel Unie: “Já osobně jsem nejvíce pyšný na to, že se to vůbec povedlo. Když jsme totiž začínali s myšlenkou takového webu, obtelefonovávali jsme různé firmy, které nám buď řekli, že vyvinout kompletní interní systém s napojením na web bude stát půl milionu korun a nebo, že to není možné. My jsme oboje, ať už interní systém i web dokázali vyvinout během roku vlastními silami.” 

Všem, kteří přiložili ruku k dílu, tedy patří velké poděkování. “Moc děkuji za elán, nadšení a energii, kterou naši dobrovolníci do vývoje tohoto webu vložili. Jsem na ně opravdu pyšný. Věřím, že se to zúročí ve spokojenosti našich klientů a že se všem tento web bude líbit,” vzkazuje ředitel Jakub Gloza a zároveň vyzývá k tomu, aby se lidé nebáli k funkčnosti webu i po jeho spuštění vyjadřovat. V průběhu prázdnin bude mít web testovací provoz, během kterého se budou řešit případné nedokonalosti. Budeme tedy v příštích dvou měsících rádi za jakékoliv připomínky ze strany veřejnosti. Své dojmy a podněty k fungování může každý zanést do formuláře přímo zde na stránkách, a to v sekci O našem webu.

Rubriky
Kontakt

Marcela Škrabalová

Rubriky
Kontakt

Veronika Charvátová

Rubriky
Kontakt

Anna Šindelářová

Rubriky
Kontakt

Andrea Kupčáková

Rubriky
Kontakt

Lucie Wanderburgová

Rubriky
Kontakt

Jakub Gloza

Rubriky
Tisková zpráva

Jokes&Games má novou vizuální identitu

Členky Brand teamu při tvorbě navazovaly na již existující prvky vizuální identity. Ponechán byl například původní motiv loga – puzzle. „Symbol puzzlí se objevil v logu již v roce 2014 a odkazuje na sounáležitost dobrovolníků s dětmi. Myslím si, že puzzle plně vyjadřují naše hodnoty – komunikovat, bavit se… Zkrátka být spolu,“ osvětlil myšlenku stojící za hlavním motivem loga ředitel Jokes&Games Jakub Gloza. Nová identita zahrnuje i „usměvavé“ logo s mottem “Parťáci pro vaši zábavu”, od něhož se ostatně odrazil celý nový vizuál, který je nyní hravější, zábavnější a symbolizuje osvěžení.

Jokes&Games má nově bledě modrý kabát

Grafičky z Brand teamu sice zachovaly původní barvy charakteristické pro Jokes&Games, pohrály si však s jejich využitím. Celkově daly více vyniknout světlým barvám. Velmi znatelný je posun barev i u nového loga – tmavě modré pozadí nahradilo bílé se zakulacenými rohy. „Chtěly jsme, aby značka působila pozitivně, vesele a aby vyzařovala hodnoty Jokes&Games. To nám právě víc připomínala jásavá světle modrá,“ vysvětlila volbu nové dominantní barvy manažerka Brand teamu Anna Šindelářová.

Originální podoba nových materiálů

Členové Brand teamu čelili nejen výzvě v podobě úpravy již existujících vizuálů, ale měli rovněž za úkol vytvořit jednotný a promyšlený vzhled pro řadu nových materiálů, jako jsou: plakáty, facebookové příspěvky, diplomy a další grafické a propagační materiály. „Šlo nám o to, aby byly všechny materiály propojené a bylo poznat, k jaké značce patří, proto jsme vymyslely různé sjednocující prvky vizuální identity. Výsledkem byly ikonky a charakteristický tvar, do kterého se umístí fotky a texty,“ okomentovala nové výtvory Anička. Dobrovolníci tak vytvořili dílo, do kterého promítli své nápady i kus své osobnosti. Já mám největší radost z poznámkového bloku a moc se těším, až si do něj budu moct zapisovat,“ sdělila za členky Brand teamu jejich vedoucí.

Cílem tohoto týmu tedy bylo vytvořit svěží a zároveň zcela originální a snadno rozpoznatelný vzhled. Že se jim tato nemalá výzva podařila naplnit, potvrzuje i ředitel Jakub Gloza: „Nová vizuální identita je zkrátka ÚŽASNÁ. Moderní, hravá, profesionální. Přesně taková, čím se snaží být naše Jokes&Games.“

Tým čeká řada dalších výzev

Dále čeká na členky Brand teamu především tvorba nových propagační předmětů, jako jsou placky, samolepky a hrnečky. „Taky teď pomalu začíná táborová sezona a probouzí se nám Facebook ze zimního spánku, takže už se těšíme na tvoření grafiky pro kampaně,“ doplnila Brand manažerka. Fanoušci Jokes&Games se tak můžou těšit na řadu nových propracovaných grafik nebo stylových dárkových předmětů. Více prostoru dostanou také oblíbené příšerky. Práce Brand teamu tedy ještě rozhodně nekončí. Jejich další výtvory můžete sledovat nejen na sociálních sítích, ale už brzy také na novém webu Jokes&Games.

Napsala Veronika Charvátová